Cum devin membru
Persoane fizice
Înscrierea auditorilor financiari ca membri CAFR – persoane fizice
Persoanele fizice care au fost autorizate ca auditori financiari în România, în acord cu prevederile Legii nr.162/2017 și normelor Autorității pentru Supravegherea Publică a Activității de Audit Statutar (ASPAAS), pot exercita activități de audit financiar numai după înscrierea ca membru al Camerei Auditorilor Financiari din România (CAFR) conform prevederilor art. 26, alin. (2), (5), (6) și (7) din Regulamentul de organizare si funcționare al CAFR, aprobat prin Hotărârea Conferinței CAFR nr. 2/2018 (“ROF”).
În vederea înscrierii ca membru al CAFR și înscrierea în Registrul membrilor CAFR, auditorii financiari trebuie să depună la Cameră (la sediul CAFR sau la reprezentanţele regionale) următoarele documente:
2. Copia actului de identitate/pașaportului.
Cererea prevăzută mai sus este verificată de către Compartimentul servicii și asistență membri (CSAM) sau de către reprezentanţele regionale ale CAFR, după caz. După verificare, CSAM înaintează cererea Consiliului Camerei spre aprobare.
Hotărârile Consiliului CAFR privind înscrierea ca membru al Camerei se comunică spre informare Autorității pentru Supravegherea Publică a Activității de Audit Statutar (ASPAAS).
1. Să aibă îndeplinite toate obligațiile în calitate de membru, prevăzute de legislația în vigoare, față de Cameră;
2. Să achite contravaloarea parafei de auditor financiar.
Relaţii suplimentare la telefon 031.433.59.46, 0749.011.145 sau e-mail: servicii.membri@cafr.ro.
Firme de audit
Firmele de audit autorizate în condițiile prevederilor Legii nr.162/2017 și normelor Autorității pentru Supravegherea Publică a Activității de Audit Statutar (ASPAAS) pot exercita activități de audit financiar prevăzute la art. 3 alin. (3) și (4) din O.U.G. nr. 75/1999 numai după înscrierea ca membru al Camerei Auditorilor Financiari din România (CAFR).
În vederea înscrierii ca membru al CAFR și înscrierii în Registrul membrilor CAFR, firmele de audit trebuie să depună la Cameră (la sediul CAFR sau la reprezentanţele regionale) următoarele documente:
2. Copia actului constitutiv actualizat, care atestă structura organului administrativ sau de conducere al firmei, repartizarea drepturilor de vot în cadrul acesteia, precum și obiectul principal de activitate care atestă exercitarea activității de audit financiar, conform prevederilor legale;
3. Copia certificatului constatator, la zi, eliberat de registrul comerţului;
4. Copia certificatului de înregistrare de la registrul comerţului;
5. Lista cu persoanele fizice sau juridice, membri CAFR, care efectuează auditul financiar în numele firmei de audit;
Hotărârile Consiliului CAFR privind înscrierea firmei de audit ca membru al Camerei se comunică spre informare ASPAAS.
Relaţii suplimentare la telefon 031.433.59.46, 0749.011.145 sau e-mail: servicii.membri@cafr.ro.